HIIT czyli Interwały – na czym to polega?

trening interwałowyTrening HIIT (z angielskiego High Intensity Interval Training, czyli trening interwałowy) polega na przeplataniu ćwiczeń anaerobowych (o maksymalnej intensywności)
z bardziej umiarkowanymi przerwami na trening kardio. Cały trening powinien trwać nie dłużej niż 30 minut i może opierać na rożnych ćwiczeniach siłowych i tlenowych np. pompki, przysiady. bieg, skoki na skakance czy jazda na rowerze. Kombinacje są dowolne , a trening powinien  być ułożony, pod możliwości kondycyjne zawodnika, określony cel i dyscyplinę sportu.

Został ułożony z myślą o wyczynowych sportowcach w celu lepszego przygotowania się do zawodów. Z czasem stał się również popularny wśród amatorów, gdyż trening ten pozwala w krótkim czasie spalić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Ostatnimi czasy trening interwałowy cieszy się bardzo dużą popularnością zarówno wśród wyczynowych sportowców jaki i amatorów, głównie dzięki swoim niepodważalnym zaletom:

  • spalanie tkanki tłuszczowej – dzięki treningowi HIIT dochodzi do trwałego pobudzenia metabolizmu co powoduje spalanie tkanki tłuszczowej nawet kilka godzin po treningu,
  • krótki czas treningu – wystarczą 3 treningi w tygodniu po kilkanaście minut, aby efekty były widoczne bardzo szybko.
  • wzmocnienie tkanki mięśniowej – w porównaniu do treningu tlenowego, następuje redukcja tkanki tłuszczowej wraz ze wzrostem siły mięśniowej, jest to szczególnie istotne dla osób, które chcą poprawić swoją wytrzymałość i wyrzeźbić sylwetkę.
  • poprawa kondycji – dzięki interwałom poprawiamy swoją kondycję, obniżamy swoje tętno spoczynkowe oraz wzmacniamy serce.

WAŻNE!

Trening interwałowy ekstremalnie wyczerpuje nasz organizm, dlatego nie może być stosowany przez osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z aktywnością fizyczną. Również osoby, które cierpią na poważne choroby układu krążenia i znaczną nadwagą powinny zacząć treningi od bardziej umiarkowanych ćwiczeń.

Jeśli w czasie treningu poczujesz kłujący ból w klatce piersiowej, bądź zabraknie Ci tchu, wydłuż fazę kardio ( wypoczynku), aż ból ustąpi,
a tetno powróci do 50-60 % naszego tętna maksymalnego (HRMax).

Trening interwałowy z EMS

Podczas treningu interwałowego z elektrostymulacją obowiązują podobne zasady co przy treningu klasycznym, czyli osoba rozpoczynająca tego rodzaju aktywność musi być na solidnym poziomie wytrenowania kondycyjnego.  Impulsy elektryczne  stymulują mięśnie do  pracy
z maksymalną intensywnością,  by później dać odpocząć podczas umiarkowanego treningu tlenowego. Jest to najbardziej skuteczna                 i zarazem jedna z najcięższych metod treningowych pozwalająca spalić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Mimo to zapraszamy wszystkich chętnych bardzo serdecznie na zmierzenie się z tego rodzaju treningiem interwałowym do    Trenuj30minut, w Poznaniu przy ul. Źródlanej 11A.

Poczuj to na własnej skórze!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: